Detail aktivity

Najdeš chyby v postupu zachránců?

Zpět

Parametry aktivity

Autor: Pavla Trčková, Ondřej Franěk (Tým PPP)
Čas na přípravu: bez přípravy
Čas na realizaci: 15 - 20 minut
Velikost skupiny: celá třída (25 – 30 žáků)
Doporučený věk: od 2. stupně ZŠ
Téma: Prvotní a druhotné vyšetření/ošetření., Komunikace s dispečerem ZZS., Nejobvyklejší chyby v PP., Neodkladná resuscitace., Bezpečnost, Autonehoda
Klíčová slova: bezvědomí, první pomoc, volání, přesné informace, správná řešení, chyby
Místo realizace: V místnosti.
Zařazení do výuky: běžná vyučovací hodina, praktika
Zaměření aktivity: postup při poskytování první pomoci

Pomůcky

Legenda/libreto/motivace

Aktivita navazuje na výuku témat zástava oběhu a autonehoda podle metodik pro výuku PP na ZŠ a SŠ. Jedná se o způsob ověření zvládnutí tématu a prostorem pro odhalení nedostatků ve zvládnutí obsahu.

Popis průběhu aktivity

Doporučené použití (především z důvodů nesprávného používání videa sdílením bez souvislostí – viz poznámka níže) je společné shlédnutí videa ve třídě (učitel pustí na interaktivní tabuli nebo televizi).

Video doporučujeme pustit vždy 2×

Žáci samostatně nebo ve skupinách hledají a zaznamenávají chyby. Řečení pak dle autorského řešení vyhodnotíte.

Video Kardiak – téma zástava oběhu – je zde: https://youtu.be/r32ffv3w5Go

Video Nehoda je zde: https://youtu.be/N5g5X253Epw

Autorské řešení/vyhodnocení

Přiloženo v příloze v souboru pdf ke stažení.

Poznámky

Videa jsou součástí našich vzdělávacích materiálů, jsou nastavena jako neveřejná a plní svůj úkol v návaznosti na autorské řešení a vysvětlení.

Prosím nesdílejte videa k jiným účelům.

Pokud používáte odkazy tak, že je posíláte žákům, náležitě je prosím poučte o významu videí a důležitosti používat tento obsah jen k účelu k němuž je určen – tedy k výuce v kontextu.

Děkujeme za pochopení.

Přílohy

autorske_reseni_chyby_v_postupu.pdf (558.32 kB)