Detail aktivity
Najdeš chyby v postupu zachránců?
Zpět
Parametry aktivity
Autor: | Pavla Trčková, Ondřej Franěk (Tým PPP) |
---|---|
Čas na přípravu: | bez přípravy |
Čas na realizaci: | 15 - 20 minut |
Velikost skupiny: | celá třída (25 – 30 žáků) |
Doporučený věk: | od 2. stupně ZŠ |
Téma: | Prvotní a druhotné vyšetření/ošetření., Komunikace s dispečerem ZZS., Nejobvyklejší chyby v PP., Neodkladná resuscitace., Bezpečnost, Autonehoda |
Klíčová slova: | bezvědomí, první pomoc, volání, přesné informace, správná řešení, chyby |
Místo realizace: | V místnosti. |
Zařazení do výuky: | běžná vyučovací hodina, praktika |
Zaměření aktivity: | postup při poskytování první pomoci |
Pomůcky
- Projekce s připojením k internetu (pouštíme videa z YouTube)
- Žáci – Psací potřeby a papír na poznámky
Legenda/libreto/motivace
Aktivita navazuje na výuku témat zástava oběhu a autonehoda podle metodik pro výuku PP na ZŠ a SŠ. Jedná se o způsob ověření zvládnutí tématu a prostorem pro odhalení nedostatků ve zvládnutí obsahu.
Popis průběhu aktivity
Doporučené použití (především z důvodů nesprávného používání videa sdílením bez souvislostí – viz poznámka níže) je společné shlédnutí videa ve třídě (učitel pustí na interaktivní tabuli nebo televizi).
Video doporučujeme pustit vždy 2×
Žáci samostatně nebo ve skupinách hledají a zaznamenávají chyby. Řečení pak dle autorského řešení vyhodnotíte.
Video Kardiak – téma zástava oběhu – je zde: https://youtu.be/r32ffv3w5Go
Video Nehoda je zde: https://youtu.be/N5g5X253Epw
Autorské řešení/vyhodnocení
Přiloženo v příloze v souboru pdf ke stažení.
Poznámky
Videa jsou součástí našich vzdělávacích materiálů, jsou nastavena jako neveřejná a plní svůj úkol v návaznosti na autorské řešení a vysvětlení.
Prosím nesdílejte videa k jiným účelům.
Pokud používáte odkazy tak, že je posíláte žákům, náležitě je prosím poučte o významu videí a důležitosti používat tento obsah jen k účelu k němuž je určen – tedy k výuce v kontextu.
Děkujeme za pochopení.