Detail aktivity

Kyslík (korýtka)

Zpět

Parametry aktivity

Autor: Táňa Srpová (tým PPP)
Čas na přípravu: 5 - 10 minut
Čas na realizaci: 10 - 15 minut
Velikost skupiny: polovina třídy (10 – 15 žáků)
Doporučený věk: od 1. stupně ZŠ
Téma: Lidské tělo.
Klíčová slova: lidské tělo
Místo realizace: Kdekoliv.
Zařazení do výuky: praktika, program kurzu
Zaměření aktivity: soutěž, spolupráce v týmu

Pomůcky

Legenda/libreto/motivace

Krev je tělní tekutina, která obíhá v uzavřeném cévním systému. Ve stěnách cév je hladká svalovina a způsobuje její stah (zúžení cév – vazokonstrikci) nebo ochabnutí (rozšíření cév – vazodilataci). V souvislosti s tím se mění tlakové poměry v oběhu a také množství krve dodávané jednotlivým částem těla.

Popis průběhu aktivity

Skupina se rozdělí do družstev po 4–10 hráčích (ideální počet je 5). Každý hráč dostane 1–2 korýtka. Družstvo dostane 5–10 míčků na ping-pong. Korýtko představuje část cévy. Spojená korýtka ve družstvu pak utvoří uzavřený cévní systém. Míčky se mohou pohybovat pouze v korýtku. Vyznačí se trasa START – CÍL (10 – 40 metrů). Na konci trasy je nádoba (buňka/orgán), do které musí družstvo dopravit míčky (krev). Každý míček zvlášť. Když míček vypadne z korýtka, musí se družstvo zastavit a sebrat míček.

Autorské řešení/vyhodnocení

Kdo má první všechny přidělené míčky v nádobě, vyhrál

Poznámky

Přílohy

korytka.JPG (563.34 kB)